طلاق غیابی در خارج از کشور
نوشته شده توسط : ریحانه

طلاق غیابی در خارج از کشور

 

طلاق غیابی در خارج از کشور دارای قوانین و مقررات خاصی است. دعاوی مربوط به مسائل خانوادگی ، به ویژه طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور ، بر اساس قوانین و مقررات ، بسته به محل سکونت و همچنین محل سکونت زوجین و شرایط زندگی آنها متفاوت است.

 

 

قوانین و مقررات طلاق در خارج از کشور

 

ایرانیان مقیم خارج از کشور تابع قوانین کشور خود هستند ، نه کشوری که در آن زندگی می کنند ، در مورد وضعیت شخصی مانند ازدواج ، طلاق ، ارث ، فرزندخواندگی و فرزند خواندگی.

 

 

وضعیت شخصی چیست؟

 

در یک دیدگاه کلی ، وضعیت شخصی ویژگی ها و ویژگی هایی است که شرایط و هویت شخصی ، حقوقی ، وظایف یک فرد در جامعه را تعیین می کند. بنابراین بهتر است بدانید قوانین و مقررات مربوط به طلاق غیابی تفاوتی با قوانین داخل کشور ندارد.

 

 

هر دو زوج می توانند به صورت غیابی تقاضای طلاق کنند. آنها می توانند درخواست خود را از طریق دادگاه های داخل ایران یا دادگاه های مقیم آن کشور پیگیری کنند.

 

 

حکم طلاق که به صورت غیابی صادر می شود و در خارج از کشور صادر می شود ، زمانی در داخل ایران قابل اجرا است که با قوانین و مقررات تصویب شده در این زمینه در ایران مغایرت نداشته باشد. در غیر این صورت ، قابل اجرا و توسل نبود و در نتیجه کنسولگری و اداره ثبت ملزم به ثبت طلاق غیابی نیستند.

 

 

طلاق غیابی وقتی یکی از همسران در خارج از کشور اقامت دارد

 

گاهی اوقات ممکن است زن و شوهر در کشوری خارج از ایران زندگی کنند. در این مورد ، دادگاه رسیدگی کننده به محل اقامت شخص مقیم ایران صلاحیت رسیدگی به موضوع طلاق را دارد.

 

 

طلاق غیابی وقتی زوج در خارج از کشور اقامت دارند

 

اگر هر دو همسر مقیم خارج از کشور باشند و یکی از آنها موقتاً در ایران اقامت داشته باشد ، دادگاه صالح محل اقامت شخص مقیم ایران و در صورتی که هر دو در ایران اقامت داشته باشند ، دادگاه محل اقامت موقت همسر خواهد بود. هدف از رسیدگی ارجاع و صالح خواهد بود.

 

 

اما گاهی زن و مرد ممکن است در خارج از کشور اقامت داشته باشند ، در این هنگام دادگاه شهر تهران صلاحیت رسیدگی را دارد. مگر اینکه زن و شوهر برای رسیدگی به طلاق غیابی به دادگاه دیگری مراجعه کنند.

 

 

مهریه در صورت طلاق غیابی در خارج از ایران

 

دریافت و مطالبه مهریه یک اختلاف مالی است ، بنابراین در کشورهای مختلف به گونه ای متفاوت به آن رسیدگی می شود. بنابراین می توان گفت که برای مطالبه مهریه خود ، زن موظف است دادخواست مهریه را در دادگاه های داخل ایران تنظیم کند

 

 





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: